Ana Scrie Frumos Fara Ganduri Ascunse

Este o întrebare pe care mulți şi-o pun, dar răspunsul nu este atât de clar și de simplu pe cât ați putea crede. De aceea este indicat să exploraţi diferențele dintre tipografie offset și digitală pentru a vedea care vi se potriveşte atunci când vine vorba de tipărirea materialelor de marketing. Tipărirea offset există de mai bine de un secol și, de zeci de ani, a fost cea mai bună modalitate de a tipări aproape orice lucru comercial: ziare, reviste, broșuri, reclame, cărți poștale și multe altele. În general vorbind, o tipografie offset funcționează prin transferarea cernelii de pe o placă pe o foaie de cauciuc, care apoi rulează cerneala pe hârtie, vinil sau altă suprafață. Acest lucru este în contrast cu imprimarea digitală, care nu folosește plăci pentru a transfera cerneală pe hârtie.

 

În general, tipărirea offset este considerată a fi de calitate superioară. Dar, cu toate acestea, imprimarea digitală a făcut progrese în ceea ce privește calitatea și două copii ale aceluiași design – unul prin tipografie offset, celălalt prin tipografie digitală – pot părea identice. În general, tiparul offset vă permit, de asemenea, să imprimați coli mai mari și puteți imprima mai multe piese într-un timp mai rapid decât tiparele digitale. În afara acestor diferențe relativ minore, produsul finit real asociat cu o tipografie offset față de una digitală este remarcabil de similar. Diferența, după cum se dovedește, este înrădăcinată mai profund în preț și buget decât în orice altceva.

La tiparul offset sunt folosite cernelurile clasice CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Black) sau Pantone, în care prelucrarea culorilor de bază necesare procesării imaginii se face prin rasterizare (halftoning) – suprafaţa hârtiei este imprimată cu cercuri foarte mici şi dese, parţial suprapuse. Ochiul nostru adaptează efectele suprafaţei albe şi ale culorilor astfel încât creează o imagine unitară.

Indiferent de alegerea dvs, trebuie să ştiţi că o tipografie offset și digitală produce materiale tipărite cu o calitate extrem de ridicată și potrivite pentru tipărirea de calitate profesională pentru companii. Factorii cheie care îi determină pe clienți să aleagă unul sau celălalt sunt de obicei legate de volumul proiectului de tipărire și cerințele proiectului de nișă.