Ana Scrie Frumos Fara Ganduri Ascunse

fiscalizare casa de marcat

Companiile care vand produse sau servicii in Romania sunt obligate sa respecte o serie de legi si reguli menite sa asigure o transparenta a activitatii lor, dar si o taxare corespunzatoare din partea oganelor statului. Detinerea si utilizarea casei de marcat sunt reguli de la care nicio firma nu se poate abate. Daca ai o afacere, pana sa ajungi sa poti folosi casa de marcat in activitatea ta de zi cu zi, este obligatoriu sa respecti un pas foarte important.

Fiscalizarea casei de marcat in Romania este un proces esential, inainte ca un business sa poata folosi legal dispozitive de evidenta electronica. Procesul de fiscalizare este reglementat in Romania si are ca scop asigurarea transparentei inregistrarii tranzactiilor financiare, contribuind la combaterea evaziunii fiscale. Iata cele mai importante detalii pe care trebuie sa le stii despre acest concept.

 

Fiscalizare casa de marcat – ce este si ce presupune

Fiscalizarea casei de marcat reprezinta procesul prin care dispozitivul electronic care va fi folosit de catre afacerea ta pentru a inregistra si raporta tranzactiile este programat si autorizat de catre ANAF (Administratia Nationala de Administrare Fiscala). Casa trebuie sa fie programata sa inregistreze legal tranzactiile financiare ale unei afaceri. Procedura se aplica atunci cand se achizitioneaza o casa de marcat noua, dar si cand cea existenta trebuie reprogramata sau sufera modificari de date.

 

De ce este esentiala fiscalizarea

Conform legislatiei fiscale din Romania, utilizarea unei case de marcat fara ca ea sa fie fiscalizata si autorizata de catre ANAF este ilegala. Procesul de fiscalizare casa de marcat este, deci, obligatoriu. In baza sa, casa primeste un numar unic de identificare fiscala, iar odata ce acesta este eliberat, dispozitivul poate fi folosit in activitatea firmei tale. Pentru ca fiscalizarea sa poata fi completata, sunt necesare documente precum:

 

  • actele de identitate ale reprezentantilor legali ai firmei
  • documentele de inregistrare a firmei
  • CNP-ul operatorilor care vor utiliza casa de marcat
  • date specifice pentru programarea dispozitivului (informatii despre firma, tipul de afacere, taxe, locatie etc.).
  • actele aferente casei de marcat.

Dupa ce casa este achizitionata, ea trebuie programata si fiscalizata de catre un tehnician autorizat de ANAF. El va introduce datele necesare si se va asigura ca dispozitivul functioneaza corect. Ulterior, se obtine numarul unic de identificare fiscala, dispozitivul poate fi sigilat electronic, iar apoi se poate utiliza.

 

Ce se intampla daca nu fiscalizezi casa de marcat?

In cazul in care folosesti o casa de marcat fara sa o fiscalizezi, consecintele pot include amenzi substantiale, iar in unele cazuri se poate dicta si suspendarea temporara a activitatii comerciale. Trebuie sa stii ca ANAF poate efectua controale periodice prin care sa verifice respectarea obligatiilor fiscale de catre agentii economici. Asadar, finalizand procesul de fiscalizare a casei de marcat, beneficiezi de linistea de a-ti putea desfasura fara emotii activitatea de business.

 

Daca ai nevoie de dispozitive performante si de ajutor in procesul de fiscalizare a casei de marcat, acceseaza TehnicaFiscala.ro si descopera o gama variata de terminale, precum si cum poti fi ajutat cu intocmirea si depunerea dosarului, in vederea finalizarii procesului de fiscalizare a dispozitivului pe care il alegi!